Dit jaar is De Goudse Verzekeringen voor de 15e keer hoofdsponsor van de Goudse Nationale Singelloop. “De Singelloop is een soort traditie geworden. Die hoort voor een deel gewoon bij ons. Het is bijna geen vraag meer of wij de Singelloop sponsoren”, zegt Bernardo Walta, directeur Commercie van De Goudse.
Collega Peter van Rooijen, van corporate marketing, is al jaren betrokken bij de organisatie. “De Goudse Singelloop is echt heel aantrekkelijk. Alle 3.000 tickets zijn binnen enkele minuten uitverkocht, dat zegt genoeg.” In totaal lopen er dit jaar 175 medewerkers en relaties van De Goudse mee. “Er zijn zelfs lopers die van ver komen. Alles eromheen, plus dat het op vrijdagavond is, zorgt ervoor dat er ieder jaar weer veel mensen meedoen.”
Populair evenement
Bernardo: “Heel Gouda en omstreken is bezig met het evenement. Dat we binnen Gouda iets doen en een leuke avond hebben met elkaar, geeft mij wel een trots gevoel. Zelf loop ik ook altijd mee. Het is overal druk langs de kant met mensen die je aanmoedigen. De route gaat ook door een heel smal steegje, met een pizzeria. Ik herinner mij van vorig jaar de geur en het gevoel dat er aan het einde van de loop iets lekkers klaarstaat bij ons op kantoor.”
Peter legt uit: “Na afloop is er een heerlijk buffet en een gezellige afsluiting in de patio van ons kantoor voor medewerkers en relaties die meelopen. De lopers kunnen daar hun spullen kwijt, en vooraf en achteraf hebben we een hapje en een drankje klaarstaan.”
Loopgroepjes
De Goudse wil bij haar medewerkers een gezonde leefstijl stimuleren. Zo maakt de fitnessruimte in het kantoor het laagdrempelig om te sporten. En in het bedrijfsrestaurant is er veel gezonde voeding aanwezig. Collega’s hebben onderling ‘Singelloop loopgroepjes’ opgericht. Op dinsdag en donderdag lopen zij samen hard om zich voor te bereiden op 13 september. Peter: “Ook nieuwe collega’s en mensen zonder loopervaring haken aan, dat is mooi om te zien.”
Goede doel
Dit jaar was er een kick-off met alle sponsoren en de vertegenwoordiger van het goede doel: het Prinses Maxima Centrum. “Dat vonden we erg fijn en leuk”, zegt Bernardo. “Wij zijn trots hoofdsponsor te zijn. Samen met alle andere sponsoren maken we dit geweldige evenement in 2019 weer mogelijk in het centrum van Gouda. Ook zijn wij erg blij met het gekozen doel, dat per deelnemer een bedrag ontvangt. De collega’s en relaties hebben daarnaast een link ontvangen zodat ze ook een vrijwillige bijdrage kunnen doen.”
Klaar voor de start
Peter: “Het evenement is goed zichtbaar in de stad. Dat vergroot ook de waarde en dat is prettig voor ons als sponsor. Zelf zijn we ook goed zichtbaar. Zo hebben we weer een startboog, banners en we doen het startschot. Voorheen deed onze voorzitter Geert Bouwmeester dat. Dit jaar is ervoor gekozen om het startschot te laten doen door iemand anders: een deelnemer die vorig jaar tijdens het lopen een hartinfarct kreeg en daardoor dit jaar helaas niet kan meedoen.”
Het Goudse paars
Iedere loper krijgt het paarse Singelloop-shirt. Peter: “Ook de 175 lopers van De Goudse, want ons logo staat mooi op het shirt. Medewerkers geven aan dat het een prachtig gezicht is: al dat Goudse paars. En dan is er ook nog de muziek onderweg en al die mensen die langs de kant staan aan te moedigen. Wat ons betreft zetten we deze traditie voort!
Familiebedrijf
De Goudse Verzekeringen bestaat al 95 jaar en zorgt in Gouda voor 550 arbeidsplaatsen. Het familiebedrijf biedt verzekeringen voor met name mkb-ondernemers. Dat doen zij met branchegerichte producten en diensten. Want iedere sector kent zijn eigen uitdagingen. De Goudse zegt een eigenzinnige speler in de markt te zijn. Ze geloven in de kracht van onafhankelijke adviseurs. Zij adviseren bij het voorkomen, beperken en afdekken van risico’s. Zodat ondernemers alle tijd en energie in het bedrijf kunnen stoppen.
“Namens alle medewerkers van Goudse Verzekeringen wensen wij de deelnemers aan de Goudse Nationale Singelloop heel veel succes!”
Comments are closed.